top of page

THE MARKET FACTORY

2012

Ik ben dol op gaten in de markt zien. ​Een gat in de markt is namelijk hetzelfde als een business kans. En precies zo is THE MARKET FACTORY ontstaan. Lifestyle markten waren booming business in de Randstad in 2012. Voor mijn eerste bedrijf Grappig Winkeltje waren deze markten mijn winkel. Mijn moment om offline omzet te maken. Alleen: ik moest er altijd voor naar het westen en ik woonde in Brabant. Bam: kans. Als deze markten aansloegen in Amsterdam, dan moest het ook werken in 's Hertogenbosch, toch? Het bleek een koud kunstje om een afspraak op het gemeentehuis te fixen en een paar maanden later organiseerden we onze eigen lifestyle markt in centrum Den Bosch. Lang heeft het niet geduurd, ik heb er wel een hele wijze les van geleerd. 

Learnings: 

  • Als iets je leuk lijkt, moet je het vooral doen. Blijkt het daarna helemaal niks aan te zijn, dan moet je vooral stoppen. Ongeacht je succes, dat is niet de bepalende factor. Plezier, dat is je bepalende factor. Altijd. 

bottom of page